Geïrriteerd
Toen ze in mijn dorp
kabel gingen aanleggen, lieten ze mij links liggen. Of beter: in de verte.
Dus kijk ik televisie via schotel en bel en mail ik via de telefoonlijn.
Geen punt.
Totdat de verbinding
midden in een gesprek met mijn moeder verbroken werd en ik geen kiestoon
meer had. Mijn moeder belde terug en terug en begreep niet dat ik niet
opnam, terwijl in haar hoorn de telefoon gewoon overging. Had ik een
hartaanval gekregen?
Totdat ik een week
later vlak voor het slapen gaan nog even in mijn mailbox wilde kijken en er
geen verbinding tot stand kwam.
Totdat...
Drie keer in heel
korte tijd was ik van de buitenwereld afgesloten. En dán ben je alleen...
Wie moet je 's nachts nog vragen of het aan mijn telefoon ligt of aan de
KPN? In het dorp staat geen cel meer en een mobiele telefoon heb ik niet,
omdat ik dat nog steeds niet nodig vond. Moest ik die nu aanschaffen alleen
maar omdat de KPN in gebreke bleef? 's Nachts stormde het en in gedachten
zag ik al een boom op mijn huisje vallen – en naast mij die dode telefoon.
Geïrriteerd belde ik
de storingsdienst op. (Ja, pas nadat het euvel verholpen was natuurlijk.)
De dame zei dat het misschien aan mijn telefoonkabel lag. Die zou ze
doormeten. "Bent u vandaag thuis? Dan bel ik u straks." Ik was thuis, maar
zij belde niet. Vier dagen later deed ik een nieuwe poging en vertelde dat
ik nog steeds wachtte. Misschien klonk ik iets te geïrriteerd? In elk geval
verbrak hij de verbinding zonder antwoord te geven. Toen was ik echt
geïrriteerd. Als het een ongelukje was geweest, had hij me terug kunnen
bellen, want hij wist mijn nummer, maar terugbellen deed hij niet.
Dus stuurde ik een
boze klacht via internet naar de KPN. Precies vier weken later kreeg ik
bericht dat ze het zo druk hadden dat ze mijn mail kwijtgeraakt waren. Of
ik 'm nog eens in wilde sturen.
Het 'aardige' was
dat ik ondertussen opnieuw storing had gehad en naar niemand bellen of
mailen kon. Vier keer binnen twee maanden.
Maar nu doet de
telefoon het weer. Want tien dagen nadat ik mijn klacht voor de tweede keer
had ingestuurd, werd ik gebeld. Door de klantenservice van de KPN. Met
ontzettend veel excuses en de mededeling dat de telefoonkabel aan deze kant
van mijn dorp hersteld was en dat ik vermoedelijk van de storingen af was.
En nu zijn het mijn
neusvleugels die geïrriteerd zijn. Niet dat ik dat erg vind, hoor. In
tegendeel. Ik houd wel van een groot boeket geurige bloemen. 'Met excuses
voor het ongemak', staat er op het kaartje dat eraan hangt, 'namens de
KPN.'
Dus kijk ik nog
steeds televisie via schotel en bel en mail ik via de telefoon. Geen enkel
punt!
Totdat...????
11 maart 2007
Terug
|