Terug
|
Machteloos
Ik heet maar gewoon Hetty Luiten en daar
kom je niet ver mee in de wereld der klachten. Niet zo ver als Youp van
’t Hek bijvoorbeeld, die er een leuke actie van wist te maken. Nee,
Hetty Luiten kan blijven bellen en klagen tot ze een ons weegt, en dát
duurt lang!
Het gaat over Tele2. Niet dat ze het
zullen lezen, al hoop ik van wel. Tele2 dus. Ik ben kwaad.
Ooit nam ik een e-mailabonnement bij
Zonnet. De naam beviel me en hun mogelijkheden ook. Maar na diverse
overnames buiten mij om, zat ik opeens bij Tele2. Om te mailen en te
internetten bel ik nog in, via mijn telefoonlijn. Tele2 biedt daar een
speciaal abonnement voor aan. Elke maand halen ze trouw het geld van
mijn rekening en elke dag maakte ik vrolijk gebruik van hun abonnement.
Tot drie weken geleden. Van het ene op het andere moment kon ik niet
meer inbellen. Het nummer piepte dat het niet meer bestond. Ik wacht een
dag, nog een dag, maar het probleem bleef, dus ik bel de klantenservice
van Tele2. Na zo’n zeven gesprekken kan ik zeggen dat ze allemaal heel
vriendelijk zijn. Op die ene na die tegen me zei dat het gewoon
belachelijk was om nog in te bellen en niet meer van deze tijd. Al weet
ik dat, hij had het niet hoeven zeggen. Het bevalt me prima en ze bieden
het toch aan en halen het geld van mijn bankrekening? Nou dan! Die
andere werknemers zeiden dingen als: ‘Dat kan kloppen, dat nummer
bestaat niet meer. U krijgt van mij een ander nummer.’ Dat nummer deed
het ook niet. Of: ‘Er is niets met het nummer aan de hand, u kunt gewoon
inbellen!’ Niet dus. Weer een ander maakte samen met mij een nieuwe
account aan, hetgeen ook niet hielp.
Ik kán wel inbellen, maar alleen via een
nummer van KPN. Dat is dus niet mijn abonnementsnummer en dat kost me
handenvol geld. Alle Tele2’ers beloofden dat de technische dienst me
terug zou bellen. Ik ging zelfs geen boodschappen doen, ondanks dat ik
geen brood meer in huis had, want Tele2 zou die dag bellen! Hij belde
echter pas na ruim twee weken en gaf de schuld aan KPN, maar zou ook
kijken of het aan hen lag. Ik zou nog horen. De KPN gaf natuurlijk
meteen de schuld aan Tele2 en van Tele2 hoor ik niets meer.
Hier is maar één woord op zijn plaats:
machteloos. Ik voel me gewoon ontzettend machteloos! Totaal niets kun je
doen. Mijn rekening bij KPN loopt zienderogen op en als ik nogmaals
Tele2 zou bellen, wat ook niet goedkoop is, krijg ik weer te horen dat
er niets aan de hand is of dat ik teruggebeld zal worden. En als ik laat
merken dat ik hevig geďrriteerd ben, breken ze het gesprek af. Zelfs dat
is gebeurd. Het enige beetje macht dat ik heb, gebruik ik dus met deze
column. Maar uithalen zal het wel niets.
24 maart 2011
Terug
|
|