| 
     
     Terug 
          
                                                                                     | 
		  
		Machteloos 
		Ik heet maar gewoon Hetty Luiten en daar 
		kom je niet ver mee in de wereld der klachten. Niet zo ver als Youp van 
		’t Hek bijvoorbeeld, die er een leuke actie van wist te maken. Nee, 
		Hetty Luiten kan blijven bellen en klagen tot ze een ons weegt, en dát 
		duurt lang!  
		Het gaat over Tele2. Niet dat ze het 
		zullen lezen, al hoop ik van wel. Tele2 dus. Ik ben kwaad. 
		Ooit nam ik een e-mailabonnement bij 
		Zonnet. De naam beviel me en hun mogelijkheden ook. Maar na diverse 
		overnames buiten mij om, zat ik opeens bij Tele2. Om te mailen en te 
		internetten bel ik nog in, via mijn telefoonlijn. Tele2 biedt daar een 
		speciaal abonnement voor aan. Elke maand halen ze trouw het geld van 
		mijn rekening en elke dag maakte ik vrolijk gebruik van hun abonnement. 
		Tot drie weken geleden. Van het ene op het andere moment kon ik niet 
		meer inbellen. Het nummer piepte dat het niet meer bestond. Ik wacht een 
		dag, nog een dag, maar het probleem bleef, dus ik bel de klantenservice 
		van Tele2. Na zo’n zeven gesprekken kan ik zeggen dat ze allemaal heel 
		vriendelijk zijn. Op die ene na die tegen me zei dat het gewoon 
		belachelijk was om nog in te bellen en niet meer van deze tijd. Al weet 
		ik dat, hij had het niet hoeven zeggen. Het bevalt me prima en ze bieden 
		het toch aan en halen het geld van mijn bankrekening? Nou dan! Die 
		andere werknemers zeiden dingen als: ‘Dat kan kloppen, dat nummer 
		bestaat niet meer. U krijgt van mij een ander nummer.’ Dat nummer deed 
		het ook niet. Of: ‘Er is niets met het nummer aan de hand, u kunt gewoon 
		inbellen!’ Niet dus. Weer een ander maakte samen met mij een nieuwe 
		account aan, hetgeen ook niet hielp.  
		Ik kán wel inbellen, maar alleen via een 
		nummer van KPN. Dat is dus niet mijn abonnementsnummer en dat kost me 
		handenvol geld. Alle Tele2’ers beloofden dat de technische dienst me 
		terug zou bellen. Ik ging zelfs geen boodschappen doen, ondanks dat ik 
		geen brood meer in huis had, want Tele2 zou die dag bellen! Hij belde 
		echter pas na ruim twee weken en gaf de schuld aan KPN, maar zou ook 
		kijken of het aan hen lag. Ik zou nog horen. De KPN gaf natuurlijk 
		meteen de schuld aan Tele2 en van Tele2 hoor ik niets meer. 
		Hier is maar één woord op zijn plaats: 
		machteloos. Ik voel me gewoon ontzettend machteloos! Totaal niets kun je 
		doen. Mijn rekening bij KPN loopt zienderogen op en als ik nogmaals 
		Tele2 zou bellen, wat ook niet goedkoop is, krijg ik weer te horen dat 
		er niets aan de hand is of dat ik teruggebeld zal worden. En als ik laat 
		merken dat ik hevig geďrriteerd ben, breken ze het gesprek af. Zelfs dat 
		is gebeurd. Het enige beetje macht dat ik heb, gebruik ik dus met deze 
		column. Maar uithalen zal het wel niets. 
		  
		24 maart 2011 
		    
     
     Terug 
            |  |