Terug

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Machteloos

Ik heet maar gewoon Hetty Luiten en daar kom je niet ver mee in de wereld der klachten. Niet zo ver als Youp van ’t Hek bijvoorbeeld, die er een leuke actie van wist te maken. Nee, Hetty Luiten kan blijven bellen en klagen tot ze een ons weegt, en dát duurt lang!

Het gaat over Tele2. Niet dat ze het zullen lezen, al hoop ik van wel. Tele2 dus. Ik ben kwaad.

Ooit nam ik een e-mailabonnement bij Zonnet. De naam beviel me en hun mogelijkheden ook. Maar na diverse overnames buiten mij om, zat ik opeens bij Tele2. Om te mailen en te internetten bel ik nog in, via mijn telefoonlijn. Tele2 biedt daar een speciaal abonnement voor aan. Elke maand halen ze trouw het geld van mijn rekening en elke dag maakte ik vrolijk gebruik van hun abonnement. Tot drie weken geleden. Van het ene op het andere moment kon ik niet meer inbellen. Het nummer piepte dat het niet meer bestond. Ik wacht een dag, nog een dag, maar het probleem bleef, dus ik bel de klantenservice van Tele2. Na zo’n zeven gesprekken kan ik zeggen dat ze allemaal heel vriendelijk zijn. Op die ene na die tegen me zei dat het gewoon belachelijk was om nog in te bellen en niet meer van deze tijd. Al weet ik dat, hij had het niet hoeven zeggen. Het bevalt me prima en ze bieden het toch aan en halen het geld van mijn bankrekening? Nou dan! Die andere werknemers zeiden dingen als: ‘Dat kan kloppen, dat nummer bestaat niet meer. U krijgt van mij een ander nummer.’ Dat nummer deed het ook niet. Of: ‘Er is niets met het nummer aan de hand, u kunt gewoon inbellen!’ Niet dus. Weer een ander maakte samen met mij een nieuwe account aan, hetgeen ook niet hielp.

Ik kán wel inbellen, maar alleen via een nummer van KPN. Dat is dus niet mijn abonnementsnummer en dat kost me handenvol geld. Alle Tele2’ers beloofden dat de technische dienst me terug zou bellen. Ik ging zelfs geen boodschappen doen, ondanks dat ik geen brood meer in huis had, want Tele2 zou die dag bellen! Hij belde echter pas na ruim twee weken en gaf de schuld aan KPN, maar zou ook kijken of het aan hen lag. Ik zou nog horen. De KPN gaf natuurlijk meteen de schuld aan Tele2 en van Tele2 hoor ik niets meer.

Hier is maar één woord op zijn plaats: machteloos. Ik voel me gewoon ontzettend machteloos! Totaal niets kun je doen. Mijn rekening bij KPN loopt zienderogen op en als ik nogmaals Tele2 zou bellen, wat ook niet goedkoop is, krijg ik weer te horen dat er niets aan de hand is of dat ik teruggebeld zal worden. En als ik laat merken dat ik hevig geďrriteerd ben, breken ze het gesprek af. Zelfs dat is gebeurd. Het enige beetje macht dat ik heb, gebruik ik dus met deze column. Maar uithalen zal het wel niets.

 

24 maart 2011

 

 

Terug